Πώς η κατάργηση του αγγελιοσήμου οδήγησε στην κατάρρευση του ΕΔΟΕΑΠ

Κατηγορία: Media
edoeap13a

Και ενώ κορυφώνονται οι επαφές και παρασκηνιακές συζητήσεις για τις συμμαχίες που θα διεκδικήσουν τις καρέκλες στο ΔΣ του ΕΔΟΕΑΠ, οι Ενώσεις εργοδοτών στον Τύπο, με την υποστήριξη και των συνδρομητικών εταιρειών, ανήγγειλαν την προσφυγή στο Συμβούλιο της Επικρατείας για την εισφορά του 2% ως παράνομη και αντισυνταγματική.

Στη σύσκεψη των εργοδοτικών οργανώσεων στον Τύπο μετείχαν εκδότες της περιφέρειας, η ΕΙΗΕΑ, ραδιοφωνικοί σταθμοί και εκπρόσωποι ιστοσελίδων. Οιεργοδοτικές ενώσεις του Τύπου, σύμφωνα με όσα ειπώθηκαν, προσανατολίζονται να μην πληρώσουν την εισφορά του 2% μέχρι να εκδοθεί η δικαστική απόφαση!

Αυτό που κυριαρχεί στις αντιδράσεις είναι πως η εισφορά 2% επί του τζίρου, που επιβλήθηκε σε όλες τις εταιρείες ΜΜΕ σε αντικατάσταση του αγγελιοσήμου, χρηματοδοτεί ουσιαστικά τους τηλεοπτικούς σταθμούς και τη λειτουργία τους.

Η κατάργηση του αγγελιοσήμου ήταν απαίτηση διαφημιστών και καναλαρχών. Από το 2010 και μετά άρχισε η συστηματική προώθησή της. Οι καναλάρχες, ως μέλη του ΣΕΒ, περιέλαβαν την απαίτηση κατάργησης του αγγελιοσήμου στις θέσεις της «τρόικας».

Η εισφορά 2% επί του τζίρου σε όλες τις επιχειρήσεις ΜΜΕ έχει στην ουσία αντικαταστήσει τον πόρο επί αγγελιοσήμου. Τα τέσσερα ιδιωτικά κανάλια πανελλαδικής εμβέλειας, που αντιδρούν σε οποιαδήποτε είσοδο νέου παίκτη στην αγορά της τηλεόρασης, ωφελήθηκαν από τη μείωση του ειδικού φόρου τηλεόρασης, ωφελήθηκαν από την κατάργηση του αγγελιοσήμου και τώρα σχεδιάζουν συγχωνεύσεις στον τομέα της τηλεοπτικής παραγωγής, δρώντας μονοπωλιακά στην αγορά, για να μειώσουν επιπλέον το κόστος λειτουργίας και εργασίας.

typologies.gr